Alătură-te comunităţii Altfel.md

S-au inspirat din Jurassik Park? Oamenii de știință au readus la viață celulele unui pui de mamut lânos

Foto: Kindai University/Nature

Sci-Tech

Un grup de cercetători din Rusia și Japonia au adus la viață celulele din țesuturile unui pui de mamut lânos, poreclit Yuka, care a murit acum 28 de mii de ani. Acest succes este considerat un pas major spre ziua în care animalele dispărute de mii de ani vor fi readuse în natură.

Rămășițele mamiferului din epoca glacială au fost descoperite în permafrostul din Yakutia în anul 2010, scrie Russia Today.

Cercetătorii au efectuat experimentul în care au încercat să obțină dividerea celulară, element indispensabil în procesul de clonare.

În acest scop, oamenii de știință au extras structuri proteice din măduva osoasă și din țesutul muscular al Yuka. Un total, au fost colectate 88 de astfel de probe din 273,5 mg de țesut celular al mamiferului.

Ulterior, specialiștii au transplantat structurile de proteine ​​din țesutul mamutului în ovare vii de șoareci. Ca urmare, câteva ovocite rezultate au prezentat semne de activitate biologică. Cu toate acestea, nu a fost detectată nici un semn de divizare celulară.

Cu toate acestea, oamenii de știință cred că au reușit sa facă „un mare pas spre învierea animalelor străvechi dispărute”. Mai mult, cercetătorii sunt încrezuți că în viitor vor fi capabili să creeze din nou și alte procese celulare, cum ar fi replicarea ADN-ului. Cu ajutorul acestei metode revoluționare, deja este posibilă estimarea activității biologice din nucleul celulelor animalelor dispărute.

„Odată ce vom obține cele mai calitative nuclee celulare, vom putea trece la etapa de diviziune celulară”, a declarat unul dintre autorii cercetării, Kay Miyamoto de la Kindai University, Japonia.

Potrivit oamenilor de știință, nivelul actual de dezvoltare tehnologică nu permite clonarea animalelor dispărute pe termen lung, dar datorită unor cercetări similare, acest moment se apropie.

Continuă să citești