Alătură-te comunităţii Altfel.md

Twitter admite că a folosit datele utilizatorilor fără acordul acestora pentru a le prezenta reclame personalizate

Foto: Brendan McDermid/File Photo/Reuters

Sci-Tech

Twitter admite că a folosit datele utilizatorilor fără acordul acestora pentru a le prezenta reclame personalizate

Twitter Inc. a declarat marți că este posibil să fi folosit datele personale ale utilizatorilor fără permisiunea lor pentru a le prezenta anunțuri personalizate din cauza problemelor cu setările site-ului, transmite Reuters.

Compania a declarat că a descoperit recent aceste probleme și le-a rezolvat luni, deși nu a stabilit încă câți utilizatori au fost afectați.

Datele utilizatorilor sunt un instrument puternic pe care companiile îl folosesc pentru a decide unde să plaseze reclame, ce conținut să prezinte și care consumatori ar putea fi interesați de un produs anume.

Potrivit Twitter, datele care au fost utilizate nu conțineau parole sau adrese de email sau, ci mai degrabă codurile de țară ale persoanelor, interesul pentru un anumit anunț și deducțiile făcute despre dispozitivele pe care le folosesc utilizatorii.

„Ştim că veţi dori să aflaţi dacă aţi fost afectaţi de această problemă şi numărul total al persoanelor afectate. Investigăm în continuare această problemă (...), iar dacă vom descoperi informaţii suplimentare le vom publica”, arată compania în comunicatul publicat pe site-ul său. „Aţi avut încredere în noi şi noi am eşuat. Ne pare rău că s-a întâmplat acest lucru şi luăm măsuri pentru a ne asigura că nu vom mai face o asemenea greşeală”, se mai arată în comunicat.

„Ca parte a unui proces prin care încercăm să vă prezentăm reclame relevante, începând cu septembrie 2018 am putut să vă arătăm mesaje publicitare în baza unor deducţii pe care le-am realizat în legătură cu dispozitivele pe care le folosiţi, chiar dacă nu ne-aţi dat permisiunea de a face acest lucru.. Datele respective au rămas la Twitter şi nu priveau informaţii precum parole sau adrese de e-mail”, a mai informat compania.

Marile companii de tehnologie au nimerit sub lupa autorităților de reglementare din întreaga lume și au fost criticate pentru modul în care gestionează datele cu caracter personal ale utilizatorilor.

Recent, Compania Facebook a fost sancţionată cu o amendă record de 5 miliarde de dolari pentru modul în care a gestionat datele personale ale utilizatorilor.

comentarii

comentarii

Mai mult din: Sci-Tech

To Top