Alătură-te comunităţii Altfel.md

Kim Kardashian, renunță la denumirea liniei sale de lenjerie intimă, după ce a fost criticată că insultă portul popular japonez

Foto: Harper's Bazaar

Lifestyle

Kim Kardashian, renunță la denumirea liniei sale de lenjerie intimă, după ce a fost criticată că insultă portul popular japonez

Vedeta americană de reality-show Kim Kardashian a anunţat luni că a renunţat la denumirea „Kimono” pentru noua sa gamă de lenjerie modelatoare, după ce a fost aspru criticată pe reţelele de socializare şi acuzată de apropriere culturală, informează AFP, citată de Agerpres.

„După o perioadă de gândire, îmi voi lansa marca de lenjerie modelatoare sub un alt nume”, a dezvăluit vedeta americană celor 142 de milioane de admiratori ai săi de pe reţeaua de socializare Instagram.

„Îi ascult mereu pe oameni, învăţ şi mă dezvolt - apreciez pasiunea şi perspectivele diverse pe care oamenii mi le aduc”, a explicat ea, spunând totodată că a avut cele mai bune intenţii atunci când a anunţat că va lansa această gamă.

Soţia rapperului Kanye West, care şi-a creat propria marcă de produse de înfrumuseţare, ce include parfumuri şi articole vestimentare, a dezvăluit săptămâna trecută pe Instagram că noua sa gamă de lenjerie modelatoare se va numi „Kimono” - o denumire care ar reprezenta un joc de cuvinte inspirat de prenumele său.

Ea a declanşat însă foarte repede o adevărată furtună pe reţelele de socializare, mai mulţi internauţi acuzând-o că denigrează tradiţionalul produs vestimentar japonez.

Daisaku Kadokawa, primarul oraşului Kyoto, i-a cerut într-o scrisoare publică să renunţe la acea denumire.

Autorităţile din fosta capitală imperială a Japoniei şi-au exprimat îngrijorările legate de „promovarea unei înţelegeri incorecte a ceea ce reprezintă chimonoul din cauza puterii de influenţă pe care o deţine doamna Kardashian”.

Marţi, ministrul Comerţului şi al Industriei din Japonia, Hiroshige Seko, s-a înscris şi el în această dezbatere, anunţând că va trimite săptămâna viitoare în Statele Unite înalţi reprezentanţi ai Biroului pentru brevete şi mărci pentru a discuta această situaţie cu omologii lor americani.

Chimonoul, îmbrăcăminte tradiţională japoneză, se înscrie „într-o cultură cu care ţara noastră se mândreşte în lumea întreagă”, a declarat ministrul nipon în faţa reprezentanţilor presei. „În Statele Unite, chimonoul se bucură de mare notorietate şi sper că autorităţile americane vor efectua controalele necesare” pentru a se asigura că o astfel de marcă nu va fi înregistrată pe viitor, a precizat el

Termenul de „chimono” desemnează literalmente „ceva pe care îl porţi”. Considerat în trecut un articol de bază al vestimentaţiei japoneze, chimonoul este rezervat în prezent doar marilor ocazii, precum căsătorii, şi, mai ales, este purtat de către femei.

Această îmbrăcăminte rafinată are reputaţia unei ţinute care este greu de purtat: tehnica de aranjare a diverselor sale piese din stofă şi înnodarea centurii sale foarte late, denumită „obi”, este deosebit de complexă, iar portul impus este strâns şi inconfortabil pentru cineva care nu este obişnuit să meargă în „zori” (sandale tradiţionale).

Industria modei este cu regularitate zguduită de polemici ce vizează aproprierea culturală, un concept anglo-saxon ce denunţă preluarea fără autorizaţie a unor simboluri provenind din culturi adeseori minoritare.

Recent, guvernul mexican a protestat faţă de folosirea unor motive textile etnice de casa de modă newyorkeză Carolina Herrera în colecţia sa Resort 2020.

Criticile au vizat şi industria muzicală: Bruno Mars a fost acuzat că a spoliat cultura neagră, iar Katy Perry a prezentat scuze publice pentru faptul că a purtat codiţe împletite africane într-un videoclip.

comentarii

comentarii

Mai mult din: Lifestyle

Publicitate

Trending

Publicitate
To Top